Fructele şi legumele în lupta contra kilogramelor Recomandat

25 Iun 2014
Fructele şi legumele aduc beneficii reale corpului nostru, mai ales când  le consumăm proaspete,  în plin sezon. Fructele şi legumele aduc beneficii reale corpului nostru, mai ales când le consumăm proaspete, în plin sezon.

Roşiile şi ardeiul conţin cantităţi mari dinvitaminele A şi C. O roşie îţi oferă 40% dinnecesarul zilnic de vitamina C şi 20% din celde vitamina A. Ardeii mai conţin şi betacaroten,un puternic antioxidant care ajută la întărireasistemului imunitar şi previne distrugereacelulelor de către radicali liberi. Specialiştii auconstatat că cei care consumă multe roşii şiardei au o incidenţă mai mică a cancerelor digestive.

Castravetele, alimentul ideal pentru dietă.Este foarte sărac în calorii, este depurativ şieste un excelent diuretic. Este bogat în fibre,astfel că este util în eliminarea surplusului degrăsimi. Stimulează şi uşurează tranzitul intestinal, o problemă des întâlnită la multefemei, mai ales în perioadele de dietă, dar şi în timpul sarcinii şi al menopauzei. Castraveteleconţine fier, magneziu, potasiu şi, în proporţiede 96%, apă. Este foarte sărac în calorii, conţinedoar 10 kcal la 100 de grame. Sucul de cas-travete este şi el ideal în dietă, fiind gustos şitonic, dar în acelaşi timp săţios, ca urmare aconţinutului mare de fibre.

Brocoli şi varza. Aceste legume cruciferestimulează funcţiile ficatului şi-l ajută sădescompună pesticidele şi alte substanţe car-cinogene, reducând riscul persoanelor suscep-tibile de cancer de colon.

Morcov şi mango. Alfa şi beta caroteniiconţinuţi de aceste legume şi fructe portocaliijoacă un rol important în prevenirea cancerului,mai ales al celui de plămân, esofag şi stomac.

Usturoiul şi ceapa verde. Această categoriede legume ajută la scăderea tensiunii arterialeridicate şi are acţiune antibiotică ce previneunele forme de cancer ale stomacului şi tractuluidigestiv.

Fructele de sezon precum zmeura, frăguţele,afinele, fragii, capşunele, visinele şi cireşelesunt surse bogate în viatmina C, iar, în plus,conţin şi acid elagic, o substanţă care poate in-hiba dezvoltarea şi chiar multiplicarea celulelorcanceroase.

Strugurii roşii şi afinele pot ajuta la pre-venirea bolilor cardiovasculare prin prevenireaformăarii trombilor vasculari. Antocianineledin pigmentul natural care dau culoare acestorfructe par să ajute de asemenea şi la oprireadezvoltării formaţiunilor maligne. 

Pepenii, atât cei verzi, cât şi ceigalbeni, au o cantitate mare deapă, ajutându-te să-ţi simţi stom-acul plin cu puţine calorii. În plus,te hidratează şi au şi efectebenefice asupra sănătaţii princonţinutul de antioxidanţi. 

Vara este anotimpul potrivitpentru eliminarea kilo-gramelor în plus pentru că în această perioadă organismulnu mai are nevoie de energia unoralimente bogate caloric. Fructelesi legumele ne ajută să putemţine o dietă care ne va scăpa egrăsimi cu minimum de efort.

Reguli:

  • Mănâncă fructe numai până la11:30 am, în acest intervalsunt mai uşor de digerat
  • Mănâncă o supă şi o salată laprânz
  • Evită carbohidraţii următoridupă ora 6 pm: cartofi dulci,fasole, linte, couscous şi orezbrun.
  • Mănâncă cel puţin 3 legumesau o salată mare la cină.
  • Mănâncă ceva la fiecare 2 sau
  • 3 ore astfel încât să menţiiarderile pe toată durata zileişi să eviţi senzaţia de foame.
  • Sunt benefice 30 de minutede exerciţii în fiecare zi, deobicei dimineaţa, când arzimult mai uşor caloriile.
  • Bea apă la fiecare 2-3 oredeoarece procesul de arderea grăsimilor are nevoie deapă ca să funcţioneze perfect. 

Iată şi un meniuorientativpentru 7 zile:

Ziua 1

Dimineaţa – fructeproaspete, zemoase saufresh de fructe
Gustare – un pacheţel micde nuci/alune/migdalenesărate
Prânz – supă de carne devită cu orz, salatăGustare – biscuiţi săraţi şiou mărunţit
Seara – somon la grătarcu oţet balsamic şi suc delămâie

Ziua 2

Dimineaţa – fructeproaspete, zemoase şifresh de fructe
Gustare – turte de ovăz cusomon şi castravetePrânz – supă de cartofidulci şi piper, salatăGustare – un baton de cereale
Seara – pui fără pielefăcut la grătar cu ulei demăsline

Ziua 3

Dimineaţa - fructeproaspete, zemoase şifresh de fructe
Gustare – legume crude şihummus
Prânz – supă de vită cuorz, salată 
Gustare – ou fiert şi şuncăSeară- curry de spanac,roşii şi dovlecel

Ziua 4 

Dimineaţa - fructe proaspete, zemoase şifresh de fructe 
Gustare – pui fiert rece,roşii şi nuci prospetePrânz – supă de mazăre,mentă şi salată 
Gustare – legume crude cusos salsa 
Seară - creveţi picanţi

Ziua 5 

Dimineaţa - fructeproaspete, zemoase şifresh de fructe
Gustare – salată cu fasolePrânz – supă de pui culegume şi salată
Gustare – legume crude cubrânză de vaci
Seară – carne de miel lagrătar cu suc de portocaleşi ardei iute roşu 

Ziua 6 

Dimineaţa - fructeproaspete, zemoase şifresh de fructe
Gustare – măsline cubrânză
Prânz – supă de spanac şisalată
Gustare – pachet de nuci şiseminţe proaspete
Seară – carne de porc lagrătar cu mere şi corian-dru 

Ziua 7 

Dimineaţa - fructeproaspete, zemoase şifresh de fructe
Gustare – legume crude şisos guacamole
Prânz – supă de pui culegume şi salată
Gustare – ţelină cu unt denuci
Seară – burger

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare